כיצד תוכלו להתמקח עם הבנק על ריביות משכנתא זולות יותר?

רבים הם השיפוצניקים שרק מחכים שתפנו אליהם. אחרי שתעשו עבודת מחקר מקיפה ותבחרו באדם המתאים, אתם מוכרחים לדעת מה כלול במחיר אותו מציע לכם הקבלן. הפוסט הבא יספק לכם מידע מושלם על כל מה שחשוב לדעת.

אז מה חשוב לרשום בחוזה הצעת מחיר עם הקבלן?

  1. ראשית, מחיר כולל על כל השיפוץ.
  2. מועד סופי לסיום הבניה.
  3. אופן התשלום על פי קצב התקדמות השיפוצים.

רק אחרי שרשמתם בצורה ברורה ומפורטת את כל שלושת הסעיפים הנ"ל, תוכלו לחשוב לקחת את הקבלן הזה.. אם הוא מתחמק מאחת הדרישות, אל תקחו אותו בשום אופן. אתם רוצים שיהיה לכם כיסוי לכסף שאתם עתידים להפקיד בידו. אם הוא לא חותם באופן מדויק, מי ערב לכם שהוא אכן יעמוד בדיבורו?

נרחיב לפניכם את שלושת הפרמטרים כדי שתוכלו למלא אותם בשלימות:

איך מתנהלים מול הבנק להוזלת ריביות המשכנתא?

הגענו למחיר הסופי:

אין מציאות להתחיל עבודה בלי שקיבלתם מחיר סופי. אם לא כן,  תגררו סתם לויכוחים שעלולים להיגמר בצורה פחות נחמדה….

אנשים שוויתרו על התהליך הנ"ל כי הם כבר מכירים את הקבלן וסומכים עליו, לא גמרו להתחרט על כך לאורך כל תקופת השיפוצים ולאחריה. 

לא כדאי להסתמך על המלצות וראיות מרשימות ככל שהיו, פשוט לכתוב הכל באופן ברור וזהו.

עמידה בזמנים:

המטרה העיקרית שלכם היא לגמור עם השיפוצים כמה שיותר מהר ובצורה המושלמת ביותר. כמובן שבחתימה על החוזה, הקבלן מוכרח להתחייב על תאריך אחרון לסיום. עמידה בזמנים זוהי החותמת לקבלן אחראי ומוצלח. 

ברור שקבלנים טיפוסיים יפטירו, זה עניין של חודשיים שלושה ובתכל'ס, העבודה יכולה להיסחב לחצי שנה. אבל, אם הקבלן מתחייב וחותם שכל איחור יחייב אותו בתשלום, אתם יכולים לישון רגוע יותר. קבלנים לא מחפשים לשלם עוד. הם רוצים להרוויח גם מהעסקה. בכל אופן מדובר בפרנסה שלהם. לכן, דרשו חתימה בכתב יד על פיצוי כספי על כל יום שחולף. כך תדעו שאתם מעוגנים מבחינת תשלומי שכירות וכו'. 

אופן התשלום:

אין מציאות בעולם לשלם לקבלן את כל הכסף בהתחלה! גם אם הוא חותם ומצהיר אלפי הבטחות וחתימות! תשכחו מזה! 

עם קבלנים צריך להתנהל בצורה זהירה וחכמה מאוד. כל שלב שהקבלן מתקדם יזכה אותו בכסף שמגיע לו על השלב הזה. גם אם הקבלן מתעקש שתשלמו לו מראש 20% אתם לא מוכנים לכך. מקובל לשלם דמי קדימה, אכן. אבל לא סכום משמעותי כל כך. תוכלו לשלם מראש סכום קטן ולאחר שיסיים למשל לשבור קירות הוא יקבל סכום נוסף. 

 כמובן שבחוזה תפרטו בכל שלב מה הוא מתחייב לגמור וכמה אתם תשלמו לו. שימו לב שתהיה התאמה בין העבודה למחיר. הוא לא יכול לדרוש מכם 50,000 ש"ח כל כך שהוא ריצף את הבית. המחיר יהיה בהתאם לערך העבודה. 

שימו לב. השאירו סכום מספיק מכובד לסוף. הרי קבלן לא עובד חינם. כנראה שהוא גם אמור להרוויח מהסיפור. את הסכום שהוא מרוויח הוא צריך לקבל בסוף. אחרת, למה שהוא יסיים את כל העבודה? הסוף, שלב הפינישים הוא השלב המעצבן ביותר עבור קבלן. הוא מרגיש שהוא סיים אבל בתכל'ס כל יום הוא מגלה עוד פרטים קטנים שטרם טופלו. לכן, אם גמרתם כבר לשלם לו, מה יביא אותו לסיים סופית? אתם חייבים לבטח את עצמכם ולא לשלם לו את כל הכסף עד שהוא מסיים לחלוטין את כל השיפוץ. 

את זה חשוב שתרשמו בחוזה על מנת למנוע מצב שהקבלן יאמר שהוא חייב את הכסף להוצאות וכו'.

אז הבנו כי מטרת החוזה היא לבטח אתכם מפני נפילה בפח של קבלן. חשוב לזכור לרשום את כל הפרטים ולו הקטנים ביותר בחוזה. כך תמיד תוכלו להראות לו את החוזה ולא תהיה לו פירצת דרך להתחמק ממנה.

רוצים לקחת משכנתא כדי לשפץ את הבית שלכם? מחפשים גוף שיממן לכם את ההלוואה?

אנו במפתח למשכנתאות כאן, במיוחד בשבילכם. אנו  מתמחים במיוחד בהלוואות למטרות דיור. המומחים שלנו כבר ליווי אלפי לקוחות לעבר היעד שלהם, רכישת ושיפוץ דירה. נוכל לעזור גם לכם לעבור את התהליך הזה באופן הבטוח ביותר. חייגו עכשיו למומחים שלנו.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: